Wij zitten alweer op de helft - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Wiep Reimert - WaarBenJij.nu Wij zitten alweer op de helft - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Wiep Reimert - WaarBenJij.nu

Wij zitten alweer op de helft

Door: Wiep

Blijf op de hoogte en volg Wiep

15 April 2016 | Suriname, Paramaribo

Na twee weken vakantie te hebben gevierd is er weer een boel gebeurd!
Wij zijn op trip geweest naar bigi pan. Hier sliepen we in een huisje op het water. 's Avonds gingen wij op zoek naar kaaimannen en de volgende dag zijn wij als echte varkentjes het modder in gedoken! Jaja, onze huidjes zijn weer helemaal glad.

Verder was er deze week de avondvierdaagse. Dit gaat toch wel anders dan hier in Nederland. Jong en oud lopen dansend en zingend in kledij over de straat. Het lijkt wel een beetje op onze carnaval.

Wij zijn in onze vakantie ook nog sportief geweest. Met de mountainbike hebben wij oude plantages bezocht. Dit was bijzonder om te zien en in Peperpot hebben wij tussen de aapjes van Pippi Langkous gefietst!

Naast het fietsen heb ik samen met Elise en haar gezin de Brownsberg beklommen. Wat een ervaring!! Lopend, zwemmend, kajakkend door de jungle en overnacht op een onbewoond eiland.

Deze week begon stage weer. Leuk om die lieve kinderen weer te zien. Voor hen begint nu ook het laatste kwartaal en samen gaan wij er een leuke periode van maken!

Nu staat Gunzi al weer op de planning, waarbij wij de bevolking in de jungle gaan ontmoeten. Ik heb er zin in!!

Liefs,

• 15 April 2016 - 20:48

Monique:

Leuk om te lezen Wiep! Maak er nog een mooie tijd van!!

• 17 April 2016 - 12:17

"de Koekkies":

Hey Wiep, wat een geweldige belevenis, maak nog veel plezier en geniet ervan!! Groetties!!