Suriname in kleur!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Wiep Reimert - WaarBenJij.nu Suriname in kleur!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Wiep Reimert - WaarBenJij.nu

Suriname in kleur!!

Door: Wiep

Blijf op de hoogte en volg Wiep

24 Maart 2016 | Suriname, Paramaribo

Als ik terugkijk naar de maand die alweer bijna voor bij is, komt er een grote lach op mijn gezicht! Wat heb ik al zoveel leuke dingen beleefd!

Vorige week kwamen de leerkrachten uit Nederland langs om te kijken op stage. Het was erg leuk om hen te laten zien, wat jij in deze korte tijd allemaal al geleerd hebt en wat voor een band je met de leerlingen hebt opgebouwd!

Wij zijn met alle studenten deze week heerlijk uiteten geweest, grote borden vol voor maar 4 euro (dit zou in Nederland ook wel mogen). Het was erg gezellig en wij hebben veel ervaringen met zijn allen gedeeld.

Lynn was afgelopen weekend jarig. Dit moest natuurlijk uitgebreid gevierd worden! Met een heerlijk ontbijtje, een bezoekje aan de dierentuin (voorproefje op de jungle) en gezellig uiteten was deze dag zeker geslaagd!

Verder was gister denk ik nog wel de bijzonderste dag in de periode tot nu toe. HOLI PAGWA, het kleurenfestijn. De hindoestanen vieren dit om te laten zien dat iedereen welkom is. Wij zijn hierbij ook uitgenodigd om uitgebreid te eten bij onze huisbaas. Een hele ervaring!

Het kleurenfeest zelf was ook één groot feest!! Het was echt geweldig om te zien hoe iedereen genoot van het feest. Jong en oud dansten met elkaar. Iedereen was vrolijk en heel Suriname was gekleurd!

Na deze hele leuke en mooie maand staat er morgen alweer iets anders leuks op de planning; Onze eerste trip; Slapen in hutjes op het water.

Ik wacht met spaning af wat deze maand ons nog meer gaat brengen!!